maandag 1 augustus 2016

Sokkenquilt

Ik ben niet echt een lid van de club van vooruitziende vrouwen. De woorden 'impulsief', 'op het laatste nippertje' of 'uitstellen' (en dan vergeten) passen beter bij mij.

En toch begon ik enkele weken geleden al aan een quilt met het oog op de koude-voeten-dagen die na augustus weer in het land zijn. Er was nog een andere reden, maar daar kan ik niet veel over zeggen.

Ik kocht het patroon van een paar paper piecing sokken en ging aan de slag.


Dit puzzeltje




geeft zo'n resultaat

 
 
Zo puzzelde ik zes paar kousen ineen



Zes paar kleine sokken (het originele patroon) en drie paar grote. Daarvoor liet ik het patroon dubbel zo groot afdrukken

 
 
Een beetje liefde geeft ook warmte. in mijn hoofd kwam er een boord van 28 harten rond de sokken. Daarvoor knipte ik repen en vierkanten, het ene al kleiner dan het andere:
 

56 gekleurde lapjes, 112 repen en reepjes, 224 kleine vierkantjes


Samen gaven die dit resultaat: 28 harten



Dan kwam er nog een boord van de verschillende stoffen en de voorkant was/is klaar.




Vandaag probeer ik de sandwich te maken: voorkant, achterkant en tussenvoering en dan begint het eigenlijke quilten, doorstikken. Nog even ...


Patroon: Odd Socks van Tartankiwi
Stof: Lana - Antwerpen, Naald en Draad -Schoten, Stoffenzaak - Hoogboom




Geen opmerkingen: