woensdag 31 augustus 2016

Herfstgerief

 
De laatste dag van augustus, het nieuwe schooljaar, de vakantie van J, mijn man, die morgen begint, het zijn allemaal tekenen dat de zomer met warme dagen en lange avonden op zijn laatste benen loopt. Tijd dus voor wat herfstige gerief.

Ik kocht in de solden een eenvoudig kleedje, recht model, halflange mouwen en prachtige stof. Toen ik nog wat rondkeek in de verschillende boetieks van onze winkelstraat, zag ik voor het komende seizoen overal van die eenvoudige modellen . Prima, echt iets voor mij!

In de stoffenvoorraad lag nog een linnen lap met opstiksels, in een Knipmode vond ik het goede patroon en toen ging het vlug, zelfs met de antieke Singer.



 


Ik vind het er nu nog wat 'zakkig' uitzien, maar linnen zet zich gemakkelijk naar je lichaam. Dat komt nog wel goed.

Ik heb nog stof liggen voor andere exemplaren. Eerst ga ik dit wat uitproberen, dan kan ik aan de volgende nog veranderingen aanbrengen.
















Ondertussen is de voorraad confituur-voor-frissere-dagen ook nog wat aangevuld met 9 potten appelgelei met dank aan K voor de plukgelegenheid.

appelgelei met een beetje gember



Vorige lading pruimenconfituur






















 

Geen opmerkingen: