vrijdag 26 februari 2016

Schort

ik draag graag een schort. Ik heb er zeker een tiental. Waarschijnlijk is dat een restant van mijn propere opvoeding. Wij droegen op de lagere school een schort en ook thuis hadden we zo'n exemplaar om onze 'goede' kleren te beschermen.

Op mijn pinterest-bord keek ik regelmatig naar dit ontwerp. Een schort zonder lint in de nek, dat zou een super schort zijn. Ik vind een nek-lint een vervelend ding, zeker bij een schort van Ikea. Daar loopt een striklint van de ene kant via je nek naar de andere om dan op je rug te strikken. Hoe harder je de linten aantrekt, hoe erger de druk op je nek. Bah! Dat doet na een tijdje teveel pijn.
Another great idea from Moldes Moda por Medida. Totally making a version of this as a nice apron!:


Het idee bleef in mijn hoofd spelen tot ik vorige week een patroon vond, dat me nog meer aansprak.

Een avondje aan de naaimachine en mijn nieuwe schort was geboren:




Het patroon kan nog wat aanpassingen verdragen. Ik zette er een zak op voor de eventuele zakdoek of gevonden prulletjes en de armuitsnijdingen vind ik wat te wijd, maar zoals mijn dochter het zei: het is een schort, geen kleedje om mee uit te gaan.

In elk geval, van nekpijn zal ik nu geen last meer hebben!
 
 
 
Stof: linnen uit mijn voorraad
Biaisband: ooit gekregen
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen: