vrijdag 1 januari 2016

Vooruit!

We sloten het jaar af in schoonheid.
Met vereende krachten (de dochter en J maakten aperitief en super lekkere soep, wij een wild hoofdgerecht) zorgden we voor een gezellige avond. We snoepten, speelden een spelletje, aten lekkere dingen, speelden nog een spelletje, snoepten nog wat en toen was het opeens bijna gedaan met 2015!

De buren in de nabije en wijde omgeving zorgden voor spetterend vuurwerk, handig voor ons, zoveel moois gratis van op ons balkon! Dankjewel buren :-)

En nu beginnen we met z'n allen aan een nieuw blanco jaar.
2015 diende zich goed aan, maar werd uiteindelijk niet echt geweldig door grote problemen ergens halfweg tot op vandaag. We hebben het gered en we doen dapper voort.

2016 brengt hopelijk meer licht in de duisternis, meer blije dagen, minder grote zorgen.

En of ik 'goede voornemens' maakte? Tja, zoals elk jaar ieder van ons waarschijnlijk de schone lei gebruikt om in zijn mooiste handschrift fijne ideeën en plannen te noteren heb ik ook wat zitten bedenken.

Ik probeer al enkele jaren het woordje 'moeten' uit mijn taalgebruik te schrappen. Dat lukt me een paar dagen en opeens merk ik dan dat het weer de verkeerde richting uitgaat. Het moeten sluipt stiekem binnen langs allerlei achterdeurtjes die niet goed afgesloten bleken en probeert dan op mijn schouders te drukken en zich in mijn hoofd  en mijn gedachten te nestelen.
Als ik zeg/denk dat ik nog boodschappen moet doen, de vaatwasser nog in of uit moet laden, naar de academie moet gaan, de dochter moet wegbrengen of ophalen, geeft dat mezelf de indruk dat mijn leven zwaar weegt, dat ik geen plezier beleef aan die dagelijkse dingen. Alles wordt dan een opdracht, lijkt nogal negatief terwijl dat helemaal niet zo is. Daarom MOET wil ik dat woord weg uit mijn gedachten.

Vandaag begin ik met goede moed opnieuw. Ik duim voor mezelf dat mijn inspanning wat langer kan duren en beloond wordt. Het leven kan er alleen maar prettiger en vrolijker van worden!

En nu ga ik afwassen op de tonen van het traditionele nieuwjaarsconcert, dan ben ik straks blij met een schone frisse keuken.
Gelukkig Nieuwjaar!




1 opmerking:

hobbyloes zei

Een gelukkig en gezond Nieuwjaar!