vrijdag 7 maart 2014

in groen en blauw...


Ik droom maak voor jou
in groen en blauw
een eiland deken in de zon

een eiland van duizend een nacht
waar zodat iedereen nog weet
waarom de liefde liefde heet (vrij naar Marva)

Voor S, mijn petekind:

 
 


S, jij bent mijn





jij, met je grote
 
 
 
Met dank aan:
 
- Elizabeth Hartman voor het idee van de schots en scheve blokken
 
- vriendin K, ervaren en super goede quiltster met veel smaak, voor het idee van de harten en het uitlenen van haar boeken die me inspireerden
 
- mijn dochter, ook een met goede smaak en originele ideeën, voor de schikking van de blokken. Op foto slechts moeilijk te zien, ze vormen een grote S
 
- mijn man voor zijn geduld en zijn advies
 
- 'Lana' in Antwerpen, 'Naald en draad' in Schoten, 'Stoffenverkoop' in Kapellen voor de levering van de stofjes en Ikea voor de achtergrondstof (een onderlaken)
 
- zus G voor de borduurdraad-met-verschillende-kleuren, hier heel toepasselijk blauw, geel-groen en groen
 
- mijn super trouwe toeverlaat, rots in de naaibranding, Pfaff-expression, voor het vele en soms zware naaiwerk
 
- het hele project voor al het plezier en de voldoening die ik eraan beleefde
 
 
 
 
 
 
Morgen verhuist de quilt naar zee, waar S woont. Wordt een mooie zonnige lentedag! (hoewel we nog nieuwjaar gaan vieren)
 
 
Nu eerste een beetje huishouden, denk: opruimen, stofzuigen, koken, afwassen en dan... op naar het volgende project! (zou die Yogi tea 'women's energy' dan toch echt werken?)
 
 
 


1 opmerking:

omatof03 zei

petekind S. is héél blij en terecht fier op zijn meter die zo'n mooi deken voor hem gemaakt heeft....