woensdag 5 maart 2014

eigen bak

Nog enkele maanden en dan ben ik jarig en wel een beetje speciaal jarig.
Een speciale verjaardag vier je op een speciale manier; daarom wou ik een servies maken, een porseleinen kopje en bord voor elke gast. Dat is een tamelijk groot werk waar ik maar best op tijd aan kon beginnen. De vakantie is daar een prima tijd voor.

De eerste beker viel wat tegen:

 
Jammer, ik heb zachtjes gevloekt en ben dan opnieuw begonnen. En nu ging het al beter:
 
 


 
 
 
 
De bekers moeten nog drogen. Dan kunnen ze in de oven en na een glazuurbadje worden ze nog eens gebakken op 1250°. Inderdaad een groot werk.
 
 
Terwijl het porselein droogt en al wat witter wordt, kan ik niet blijven zitten. Ik had nog een dekentje beloofd en belofte maakt schuld, nietwaar?
 
De voorkant / bovenkant is klaar. Ik ben aan de achterkant begonnen en morgen kan ik die afwerken en dan het geheel met tussenvoering quilten / doorstikken. Eigenlijk ook nog een groot werk.
 
Al nieuwsgierig?
 
Hier is een eerste impressie.
 
 
 

In werkelijkheid zijn de kleuren niet zo blauw. Dat komt door het blauwe licht dat je hebt bij zonsondergang, zegt mijn man.
Nu ik het zo bekijk, merk ik dat je door de zijpandjes de letter S niet meer zo goed kunt zien. Dat was de bedoeling, dat petekind S zijn dekentje zou herkennen en dat zijn moeder, mijn zus M, het niet zou kunnen verwisselen ;-)
 
Als ik het zaterdag wil afgeven, moet ik nog flink doorwerken.
Hop naar bed dus om morgen fris en fit weer aan de slag te kunnen!
 
En wil je petekind S eens zien, kijk dan deze week in Libelle. Daar staat / zit hij fier als een gieter met zijn eigen petekind!  
 
 
 

1 opmerking:

JoChapeau zei

Uw eigen servies maken ... wauw !