dinsdag 10 december 2013

Cadeautjestijd

De donkerste dagen van het jaar worden traditioneel verlicht door vredeswensen, gezellig samenzijn en feest. Bij feest passen cadeautjes en ook dit jaar neem ik deel aan de kerstswap-plus van hoemmelke en *mimi's*. We maken een verrassing voor onze swappartner en de plus is een cadeautje voor een kind dat door omstandigheden niet veel cadeautjes krijgt.

Mijn swapgeschenk is alleen in mijn hoofd al klaar (voor mij heel belangrijk), de uitvoering komt nog. Een passend stofje heb ik al, zoals meestal komt het uit het stoffenparadijs uit de buurt. Ik vrees dat ik zo langzamerhand een echte stoffenverslaving ontwikkel, want ik kan die zaak niet verlaten zonder een stapeltje lapjes/lappen. Voor mij evenaart de Stoffenverkoop in Kapellen zowat het Aards Paradijs. Nu nog wat meer tijd om al die schatten te verwerken!
 
 


Goed, ik ging dus aan de slag voor het kindje van de kerstswap-plus. Een tweetal weken geleden zag ik in Stitch-magazine (Amerikaans naaitijdschrift waar ik me zo'n twee jaar geleden per ongeluk op abonneerde) een patroon voor een knuffelrendier. Dat leek me een prima kerstgeschenk.

En ja, vanmorgen zat Huppeldepup, het stoffen rendier in onze kerstboom:

 
 
 
Het beestje is gemaakt van lapjes uit mijn ruime voorraad. Ik heb geen kerststoffen gebruikt omdat het rendier ook na de feesten dienst kan blijven doen.
 
Eigenlijk ben ik vooral gevallen voor het gewei.
 
 
 
Kijk, hij staat al klaar om in de doos te springen, die hem naar de Post zal brengen. Ik hoop dat hij zachte handjes vindt, een kindje dat nog plaats heeft voor een extra knuffelbeest.
 
 
 
 
 

 
 
 


Geen opmerkingen: