woensdag 31 juli 2013

Katoen?!

Gisteren stond de flodderbroek op het naaiprogramma.

We zochten, vonden en puzzelden een geschikt patroon ineen op basis van een wijde broek uit de bijlage van Knipmode juli 2013. Die broek was al breed en maat 34 zou te groot zijn, flodderen zou deze flodderbroek dus zeker gaan doen!

We tekenden en berekenden samen  het uiteindelijke patroon en de dochter knipte en naaide en reeg vijf elastieken door de brede tailleboord.

Resultaat:

 
 
 
 
De broek zit bovenaan als gegoten en floddert zoals de dochter het graag wou.
 
 
Toen ze na een namiddagje stikwerk naar huis vertrok, beloofde ik dat ik de pijpen zou verlengen en van een boord met elastiek zou voorzien.
 
 
Het katoentje kochten we maandag op de markt van Brasschaat, maar toen ik het strijkijzer op de stof zette om de onderste naad open te strijken, ...


... bleek dat katoen toch niet zo katoen te zijn als de verkoper ons verzekerd had.

De stof plakte gewoon aan mijn niet eens heel warme strijkijzer!!!

Als dit katoen is, ben ik op zijn minst Sinterklaas!

Gelukkig is er voor elk probleem een oplossing.
De gaten zitten onderaan de pijp. Daar kan ik gewoon een nieuw stuk aanzetten. Vermits dat deel gefronst wordt, zal niemand daar achteraf iets van merken.

En ik ben blij dat de pijp verlengd moest worden, anders was de hele broek al afgewerkt en zou ik ergens bovenaan met strijken begonnen zijn. Dan was het geen flodderbroek, maar een wegwerpbroek geworden!

Dus aan de slag nu! En volgende week terug naar de marktkramer met een stukje 'katoen'.






Geen opmerkingen: