zondag 10 februari 2013

Alles is mogelijk





Het begon met een bericht op de website van Elisabeth Hartman. de Amerikanen kunnen veel goed, veel minder goed, maar in het quilten zijn ze absoluut de besten!

Opdracht: zoek negen stukjes stof die elkaar kleurgewijs graag zien.

Na wat knippen en plakken (lees: stikken) was dit het resultaat:



















Van negen stofjes kreeg ik negen patchworklapjes. Nu kon ik verder aan de slag met inspiratie en/of fantasie.

De eerste stukken:


















 
 
 
En nu waren er heel wat opties.
 
Wat zou het worden?
 
 
Een tas?
 
Een placemat?
 
Een tafelloper?
 
Een dekentje?
 
Ik liet alle ideeën wat bezinken en ging voor het laatste voorstel.
Wij hebben één quilt in onze zetel liggen en eigenlijk kan daar volgens de echtgenoot nog eentje bij.
 
Dus op vraag van mijn man ga ik nog wat lapjes snijden, stikken en versmelten tot een nieuw dekentje. In deze tijden van sneeuw (jawel) en kou kunnen we dat wel gebruiken.

Alle stofjes komen uit mijn (bijna) eindeloze voorraad.