donderdag 6 december 2012

Kerstswapplus

Enkele weken lanceerden mimi  en hoemmelke een kerstswapplus.

Denken, met mezelf overleggen, kiezen, beginnen, wegdoen, opnieuw beginnen, ... zo werkt een project bij mij. Het grootste deel van de arbeid gebeurt dan ook onzichtbaar in mijn hoofd.

Maar dan, als ik echt op dreef ben, gaat het gewoonlijk goed vooruit en nu kan ik het resultaat tonen.

Ik maakte voor mijn kerstswappartner(es) een tas voor haar overhoringen/voorbereidingen/lesmateriaal. Het werd een kopie van een van de vroegere tassen, een exemplaar dat ik zelf heel mooi vind. Ik deed er nog een tasje bij voor kleinen spulletjes en een pennenzakje voor het rode en ander schrijfgerief.

Foto's zie je pas als het pakje aangekomen is. Dat snap je wel. (Der Feind Freund hört mit!)

De plus van deze kerstswap moest een cadeautje worden voor een minderbedeeld kind.

Bij de inspectie van mijn stoffenvoorraad sprong een paddenstoelenstofje recht in mijn armen.

En zo werd het een handtasje voor een (grote) kleuter. Op de voorkant zette ik een kleine bloem van voeringstof.

 
 
 



En omdat in deze tijd van het jaar de verkoudheden gratis en goed voorhanden zijn, maakte ik er een zakdoekezakje bij. Daar voor gebruikte ik niet het bekende patroon met de golvende 'ingang'. Ik denk dat kleine vingers gemakkelijker hun weg vinden in een eenvoudige opening.









Ik hoop dat het meisje dat dit tasje krijgt er veel mee zal rondlopen en het kan gebruiken voor al haar kleine schatten.





8 opmerkingen:

veeeeertje zei

Ook weer zo mooi afgewerkt!

wannesraps zei

Als het een meisje met goede smaak is gaat ze er zelfs mee slapen denk ik!!!
Heel toffe tas en zakdoekhoesje!!!

Heel tof dat je meedoet met de swap!!
Maren

Katja (@Yane) zei

Prachtig! Zo een leuke stofjes!

Mimi zei

ooooh zo schoon seg!!!
da stofke s geweldig, k heb het net in mijn handen gehad ;-)
dikke mercie voor je bijdrage, amai da ze daar nie gelukkig mee gaan zijn, super!!!
liefs, mimi xxx

wapiti zei

Ik heb het heel graag gedaan. Bij het naaien hield ik een kleutermeisje voor ogen, zo eentje dat graag met de schoenen van haar moeder en een tasje aan de arm rondhuppelt.

lies de graeg zei

Chapeau voor je intersse in anderenmensen en het toch maar doen mooie kerstboom ik hoop dat wij volgend jaar toch nog is kunnen afspreken aub en dat je mij vergeeft mond soms groter dan ik besef maar ik kan me nie genoeg excuseren maar met al die mooie tassen heb jij mij wel wam gemaakt zou je het kunnen overwegen om het mij tel leren die watervalnek lukt ook nog altijd nie 24dec gaat heel het gezin koken voor de armen toch een beetje doen voor de memsen die het minder en koud hebben he lieve groeten en fijne feestdagen voor al je dierbaren bij je en in je gedachten

Mimi zei

goed gedacht ;-)

Anoniem zei

Wauw, dit is een zeer mooie tas. Ik denk dat meerdere kinderen die zullen willen hebben. Echt een prachtcombinatie. Een idee om met pasen nog kindertjes gelukkig te maken.