zondag 15 juli 2012

De juiste kleur!

Inpakken doen we tot nu toe tussen de soep en de patatten (grapje) en dus blijft er af en toe tijd over voor prettiger werk.

Vorig jaar begon ik aan een vestje voor mezelf. De verschillende panden worden in verschillende wol of katoen en in verschillende kleuren gebreid.
Breien is één ding. Het geheel ineensteken is wel een ander paar mouwen.

Maar! de oplossing zat in de nieuwe naaimachine (heel toepasselijk op aandringen van mijn man Jeanmarieke gedoopt). De Pfaff naaide zonder verpinken alles tot een mooi geheel, ik breide er nog een halsboordje aan en vlocht er wat lintjes in.

En ziedaar:






De voorkant is gebreid in merinowol,










 de rug in tweed-katoen, de mouwen in mohair en de kleine lapjes en flapjes in baby-merino. Het patroon komt uit Passie voor breien van Leigh Radford.















Nu had ik een nieuw probleem: er was wel een vestje en ik vind het heel mooi, maar ik heb eigenlijk geen rokjes, bloesjes, t-shirts of kleedjes die eronder passen.

En weer was het Lot mij goedgezind en wel in de vorm van een stofje.
Vorige week ging ik L even inwijden in de geheimen van de blinde rits en daar stopte ze me zowaar het ideale stofje in mijn handen. Precies die kleuren die bij mijn 'nieuwe'  vestje pasten!

Dus Jeanmarieke deed weer haar werk en samen met de overlock (heeft jammer genoeg nooit een naam gekregen) maakten we er dit geheel van.


Het kleedje is een model uit Knipmode 2011/12. Ik verkortte de mouwen tot juist over mijn elleboog, want de mouwen van het vestje zijn niet heel lang. Op de foto is het niet heel duidelijk, maar het voorpand is aan een zijnaad gerimpeld in de taille, ideaal voor ronde vormen!

Annabelle, de paspop, was gelukkig en ik ook. Na wat hulp van buurvrouw, vriendin S kwam ook de zoom helemaal goed en kon de modeshow beginnen!

Om verhuisdozen in te pakken en over te brengen, misschien niet direct de juiste outfit. Verhuizen duurt echter niet eeuwig en na de 'zomer' komt de echte herfst en dan kan ik hiermee paraderen.





3 opmerkingen:

*Sam zei

Mooi kleedje en knap vestje! Enne woensdag kom ik Jeanmarieke bewonderen hoor!

liesbt zei

ja en vergeet na de de verhuis onze plannen niet he christel ik zie het compleet zitten nu evkes nie bn aan blinde rits en voering bezig da kleedje voor dochterlief gepaard met migraineaanvallen alle ze weten mij weer wonen en da weer kids worden zot man vangt gene vis en hond wordt zot van kids en de mama van haar eigen gemekker wat is het leven soms toch mooi
keep calm and cary on zoals de poster in de living

liesbet zei

trouwens vergeten bangelijk vestje is goe dat je dat ook kan soms in knoop met draden maar het is prachtig ga ook op die andere stof en heb nog petrolblauw heb met vriendin liggen selecteren en er zijn nog 2 serieuze lappen op u aan het wachten als je ze wil of iemand er een plezier meekan doen groetjes