woensdag 6 juni 2012

Tassen!

Terug naar de orde van de dag.

Over enkele weken organiseert onze gemeente een marktje met home-made spullen.
Ik heb me ingeschreven en ga met vriendin L een kraampje runnen.

Zo'n kraam moet wel wat te bieden hebben, dus wordt hier tussen andere bedrijven door (in concreto: 's avonds en 's nachts) vlijtig gedacht, geknipt, genaaid.

Laatste oogst: enkele eenvoudige boodschappentassen kleinere tasjes en gsm-zakjes.

Voilà:


de ene kant
en de andere

Het is duidelijk een stofje van Ikea en ik vind het zelf een vrolijk geheel.
De voering van de beide tassen is wit en er zit aan de binnenkant ook een zakje voor kleine verloren lopende dingetjes.

Wat klassieker, blauw-wit gestreept met een rood paspeltje:
 Dat paspeltje is in het echt wel wat duidelijker.


En dan de kleinere tasjes van fleurige katoentjes en gsm-zakjes van vilt - met - elastiek:



De foto's zijn wat flauwtjes uitgevallen. Ik zal eens op les gaan bij mijn man. Excuus voor mij: donkere wolken op komst, licht al op de terugweg, mijn ongeduld (hoewel dat geen excuus is)


De kraampjesdag komt dichterbij, actie dus en de hier logerende naaimachine doen draaien. Over de andere, zeer ingrijpende bedrijven zal ik later wel eens berichten.
First things first!

Goede avond en slaapwel straks.






6 opmerkingen:

*Sam zei

Goed bezig. Ik bekijk het nog eens in mijn agenda en probeer te komen piepen ;-)

CreativEls zei

Leuke tassen zijn dat geworden. Doe zo verder en veel plezier en succes bij het openhouden van jullie kraampje.

Lieve groetjes,

CreativEls
http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

Een huis in de straat zei

Die eerste tas is super!

omatof zei

Kei toffe, knappe, originele tassen!!!

Lies(je) zei

Weer heel toffe tassen :-)
Die met die "gezichten" , echt geweldig met die stof!

Ann zei

Hallo Wapiti :-)
Ik heb je blog toevallig gevonden door het googlen op jeans tassen :-).
Ik moet zeggen dat je al verschillende leuke spulletjes hebt gemaakt en ik zal je zeker blijven volgen.
Groetjes,
Ann