maandag 4 juni 2012

Post!!!!

Vandaag zat de brievenbus goed vol: provinciale belasting ;-((, gsm-rekening ;-(, naaitijdschrift uit Amerika ;-), reclame-op-naam en 3, drie dus, kikkerbrieven ;-)))

Mijn dag kon niet meer stuk.
Ik kreeg van Lies een tuinschortje met een zakje kamillezaad en een superlieve brief.

Haar leestip: Post voor mevrouw Bromley van Stefan Brijs.
Hoe goed ken je iemand door gewoon haar blog even door te nemen? Heel goed blijkbaar, want het zelfgemaakte schortje en het zakje zaad zijn echt een mooi cadeautje voor mij en het boek ken ik van de recensies, maar las ik nog niet. Komt dik in orde!
Dankjewel, Lies!

De volgende brief kwam uit het Gentse. Nele maakte een prachtig foldertje om haar favoriet, een driedelig kookboek, aan te prijzen.





Op de achterkant nog een extraatje, drie mooie titels.
Ik weet wat me deze zomer te doen staat. Het rechtse boek heb ik al gelezen, maar de kookboeken heb ik niet gekocht en ook de andere titels staan niet in onze boekenkast.

Ik vind het idee om een kookboek aan te raden  origineel. Het is heerlijk om weg te dromen bij foto's van lekkere gerechten. Daarenboven zijn die boekjes niet kookboekachtig uitgegeven, met leeslint en sobere zwarte kaft. Ik ga zeker je raad volgen, Nele, en me in de boekjes van T. Leduc en F.Verheyden verdiepen. 

De laatste envelop bracht me een toffe brief met een aantal leestips en een zakje verrassende thee! Vanavond voor mij muntthee met kaneel en zoethout bij de houtkachel, want zoals je aan de foto's kunt zien: de zon heeft ook in Schoten plaats geruimd voor regen en kille wind. Ik ben halsoverkop naar binnen moeten vluchten voor een nieuwe regenbui.
De ultieme boekentip van Emilie is Joe Speedboot van Tommy Wieringa. Dat heb ik al gelezen, maar de brief geeft me zin om opnieuw te beginnen. Ook bij haar nog wat andere auteurs, wat bewijst dat het voor elke lezer blijkbaar moeilijk is om zich bij één werk te houden.
Emilie spreekt in haar brief ook over Helle Helle, voor mij onbekend. Daar zal deze zomer een einde aan komen. Santé, Emilie, (of zeg je dat niet bij thee?)

Wat is het toch heerlijk om verwend te worden met mooie woorden en cadeautjes!!!
Dankjewel, kikkervriendinnen.










7 opmerkingen:

*Sam zei

Leuk hé om zoveel tips te sprokkelen...

Momenteel is het er ook het ideale weer voor, lekkere knus in de zetel met een boek (en een dekentje) ;-)

Tot morgen?

CreativEls zei

Hallo,

Wat heb jij ook leuke creatieve post ontvangen, zeg. Ziet er leuk uit.
Ik ben ook een kikkervriend. Mijn verslagjes kan je lezen op mijn blog, mijn verstuurde tips en ontvangen tips.

Lieve groetjes,

CreativEls
http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

Lies: zei

Oh joepie, het is toch al aangekomen! Jij ook bedankt voor de geweldige boekentip en voor het prachtige en uiterst originele kaftje - tot schrijfs en tot blogs x

Een huis in de straat zei

Die leuke post maakt het krijgen van de rekeningen toch wat minder erg hè.

.tonBouton. zei

Super! Ik zag je kaftje dit weekend live (ik heb zo mijn connecties) en het is echt prachtig. Het komt op mijn naailijstje!

Nele zei

Ik heb je boekentip intussen helemaal uitgelezen.

Het kwam (weer) wat moeilijk op gang (maar dat wist ik). Dankzij jou zette ik door en voor ik het wist was ik aan het lezen en lezen en lezen.

Maandag was een offdag, dus veel gelezen. Dinsdag nasleep, en boek uitgelezen 's morgens in mijn bed. Heerlijk!

Het gaat terug in de boekenkast, maar het komt er zeker nog eens uit voor een tweede leesbeurt.

En ... ik zeg het door aan vriendin-Erwin-Mortier-fan dat ze ook even moet doorzetten.

Anoniem zei

pet insurance
Once the blood sugar levels have been returned to normal for a period of 1 to 3 months, neuropathy will often heal with no further action taken. Having a reputable and caring place to leave your pet is important, not only for the well being of your pet, but also for your own peace of mind.