zondag 20 mei 2012

Zonnige zondag

Een van de vele nichtjes kreeg vorig jaar een speciale fotocamera voor haar verjaardag. Het was een Mamyia, een camera met twee lenzen. Naar het schijnt kun je daar speciale foto's mee maken. Dat zegt de lenzenkenner hier in huis.

Dit jaar krijgt het nichtje van nonkel Jan een lens voor haar camera .
En die lens heeft een jasje nodig tegen allerlei eventuele beschadigingen.


Stof: ribfluweel van het stoffenspektakel
Ik verdiepte me nog eens in de handleidingen van Oon en Spiegelstiksels en naaide een tasje in vrolijke kleuren:









Het weer was veeeel beter dan Frank en Sabine ons voorspeld hadden. Het machinepark kon dus naar buiten in de warme zon.
En toen ik dan toch bezig was, heb ik ineens een paar kussens van een nieuw kleedje voorzien. Die kussens zijn voor een kampeerliefhebber die zijn auto nu als slaap-, eet- en kookplaats ingericht heeft. Hij zal in stijl kunnen slapen! De hoezen kunnen los in de wasmachine. Ook handig als je zou kamperen in natte of modderige streken, of als de waterdarm van het inimini gootsteentje los zou komen.

stof: dekbedhoes van ikea
De tekening loopt niet door, maar de zijkant zie je
toch niet als de kussens op hun plaats liggen.
En zo was mijn zonovergoten zondag weer goedgevuld.

Geen stapwerk deze week: mijn man ging oude vliegtuigen kijken in Deurne.
Volgende week beter, das beloofd!


Geen opmerkingen: