vrijdag 18 mei 2012

Rokjestijd?

Of ik een paar rokjes kon maken voor Nienke van bijna 3?

Ja, natuurlijk.

En dus pakte ik gisterenavond na 3,5 uren hout stapelen de naaimachines.

Eerst een zwierrokje, een cirkelrokje dus. Dat is niet moeilijk, alleen wiskunde en pi even opfrissen.

Stof van Michael Miller, vorig jaar gekocht bij Julija in de Nationalestraat.

Toen bedacht ik dat een rokje uit het beroemde boek ook wel leuk zou zijn.

Het werd het klokrokje met elastiek, bedacht en getekend door Mme Zsazsa en uitgevoerd in een stofje van mijn uitpuilende zolder. En... ik heb het patroon niet aangepast, iets wat ik normaal niet kan laten.



Dus, kom de rokjes maar halen, zus A. Als ze goed passen, kunnen er meer volgen. Zo'n rokje is op een half uurtje genaaid. Alleen de zon, daar moet je zelf nog voor zorgen, of smeken misschien.

Vandaag moet ik wat bewegen: dat hout stapelen gisteren telt voor evenveel uren in een fitness-centrum en vermits ik daar al lang niet meer geweest ben, zijn nu zowat alle bekende en onbekende spieren in armen, benen en rug stijf!!!

3 opmerkingen:

*Sam zei

Héél schoon, dat meisje zal daar zeker content mee zijn. Ik heb er hier ook enkele op mijn lijstje staan, maar kom (nog) niet toe met een halfuurtje om het te fabriceren ;-)

annemie zei

amai prachtig, daar zal ze heel blij mee zijn want dan kan ze mee zwieren met kabouter Kwebbel.
Bedankt

Nienke zei

Wauw! Erg leuk!